K podání stížnosti je oprávněna jakákoliv fyzická či právnická osoba a to anonymně, nebo adresně se stejnou váhou. Organizace Prev- centrum, z.ú., se zavazuje k tomu, že podání stížnosti nesmí být stěžovateli na újmu.

Stížnost může být podána poštou, a to na adrese Prev-Centrum, z.ú., Meziškolská 1120/2, Praha 6, zde je také možné stížnost vložit do schránky stížností, která se nachází zde v suterénu budovy, u vchodových dveří, nebo v komunitní místnosti. Schránka je pravidelně vybírána k tomu pověřenými osobami.

Stížnost je možné zaslat na oficiální emailovou adresu programu: vedouci.nzdm@prevcentrum.cz nebo nzdm@prevcentrum.cz. Stížnost je možné podat rovnou řediteli ústavu na emailovou adresu office@prevcentrum.cz .

Stížnost je také možné sdělit ústně, ať už osobně či telefonicky, na telefonním čísle 777 161 133.

Klient může požádat o asistenci při podávání stížnosti. Pracovníci Prev-Centrum, z.ú., jsou povinni být stěžovateli při podávání stížnosti nápomocni (např. pomoci při sepsání stížnosti, vysvětlení postupu, zajištění schůzky s odpovědnou osobou). Stížnost je možné podávat kdykoliv v průběhu otevírací doby zařízení.

Odpovědná osoba provede šetření potřebná k posouzení stížnosti. Veškeré stížnosti musí být vyřízeny do 30 dnů od data přijetí.

Pověřenou osobou pro vyřizování stížností je vedoucí programu, který stížnost dále postupuje řediteli ústavu Mgr. Ondřeji Počarovskému. Pokud by byla stížnost adresována na osobu vedoucího programu, bude tato stížnost postoupena vedení organizace Prev- centrum, z.ú., bezodkladně.

Stěžovatel je o průběhu šetření, výsledcích a případné nápravě informován, a to formou odpovídající podání.

Anonymní stížnosti, v případě jejich písemného podání, jsou zveřejněny společně s informací o jejich vyřízení na nástěnce v prostorách centra.

Není-li stěžovatel spokojen s vyřízením stížnosti vedoucím služby, případně ředitelem ústavu spokojen, má právo odvolat se k předsedovi správní rady Prev- centrum, z.ú.

Není-li stěžovatel spokojen s vyřízením stížnosti předsedou správní rady Prev- centrum, z.ú., nebo by se jednalo o stížnost na předsedu správní rady Prev- centrum, z.ú., může se obrátit na Magistrát hl. m. Prahy, odbor sociálních věcí, Mariánské náměstí 2, 110 00 Praha 1, případně na Ministerstvo práce a sociálních věcí, Odbor inspekce sociálních služeb, Na Poříčním právu 1, 128 01 Praha 2.

Stěžovatel má vždy právo se obrátit na Kancelář veřejného ochránce práv, se sídlem Údolní 39, 602 00 Brno. Telefonická informační linka veřejného ochránce práv je (+420) 542 542 888.