- K podání stížnosti je oprávněna jakákoliv fyzická či právnická osoba.
- Stížnost může být podána jmenovitě i anonymně.
- Odpovědnou osobou pro vyřizování stížnosti je vedoucí programu a ředitel Prev-Centrum, z.ú.
Podání stížnosti
Stížnost lze podat písemně (osobním předáním či poštou, a to na adresu zařízení Prev-Centrum, z.ú., Meziškolská 1120/2, Praha 6), ústně (osobně či telefonicky), elektronickou poštou (na oficiální emailovou adresu programu: ambulance@prevcentrum.cz)
Klient může požádat o asistenci při podávání stížnosti. Pracovníci Prev-Centrum, z.ú. jsou povinni být stěžovateli při podávání stížnosti nápomocni (např. pomoci při sepsání stížnosti, vysvětlení postupu, zajištění schůzky s odpovědnou osobou). Předkladatel je oprávněn svoji stížnost kdykoliv odvolat.
Vyřizování stížnosti
- Podanou stížnost je odpovědná osoba povinna řešit bezodkladně.
- Odpovědná osoba provede šetření potřebná k posouzení stížnosti.
- Veškeré stížnosti musí být vyřízeny do 30 dnů od data přijetí.
- Stěžovatel je o průběhu šetření, výsledcích a případné nápravě ve stanovené lhůtě informován, a to formou odpovídající formě podání stížnosti. Tj. v případě ústního podání – ústně, v případě elektronického podání s uvedením kontaktní emailové adresy – emailem, v případě písemného podání – písemně, v případě anonymního podání viz níže: Anonymní stížnosti.
- Součástí podání vysvětlení stěžovateli nemohou být skutečnosti, o kterých jsou zaměstnanci povinni zachovávat mlčenlivost. Nelze také porušit práva a právem chráněné zájmy právnických a fyzických osob (§ 11 obč. zákoníku o ochraně osobnosti a na ochranu osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27.04.2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů).
Anonymní stížnosti
- Anonymní stížnost může klient podat prostřednictvím Schránky stížností, která je umístěna v čekárně zařízení programu Ambulantní léčba (pod informační nástěnkou).
- Odpovědná osoba je povinna prošetřovat a vyřizovat anonymně podané stížnosti stejným způsobem jako jmenovité.
- Anonymní stížnost je zapsána v evidenci připomínek a stížností ve všech ukazatelích, pouze namísto jména a kontaktních údajů je označena jako anonym.
- V případě, že anonymní stížnost nepodává dostatek konkrétních údajů k zahájení šetření, může odpovědná osoba rozhodnout, že stížnost nebude prošetřována.
- O výsledku šetření anonymně podané stížnosti může být stěžovatel informován formou vývěsky v zařízení či na webových stránkách Prev-Centrum, z.ú., případně jsou o výsledku informováni klienti přímo na programu. Zpráva je takto zveřejněna po dobu tří měsíců. Takto zveřejněná zpráva však nesmí v žádném případě poškozovat práva ostatních klientů či zaměstnanců.
Odvolání
- Není-li stěžovatel s vyřízením stížnosti odpovědnou osobou zařízení spokojen, má právo odvolat se k řediteli Prev-Centrum, z.ú..
- Není-li stěžovatel spokojen s vyřízením stížnosti ředitelem Prev-Centrum, z.ú., nebo se jedná o stížnost na ředitele, může se obrátit na správní radu Prev-Centrum, z.ú., případně na tuto instituci:
Veřejný ochránce práv
Údolní 39
602 00 Brno
Telefonická informační linka veřejného ochránce práv:(+420) 542 542 888
Sekretariát veřejného ochránce práv a zástupkyně veřejného ochránce práv:
(+420) 542 542 777
E-mailová adresa pro podávání podnětů veřejnému ochránci práv a jejich doplnění: podatelna@ochrance.cz
http://www.ochrance.cz/ombudsman/kontakt.php
V případě zdravotních služeb se stížnosti projednávají dle §93 zákona 372/2011Sb O zdravotních službách.
Klienti i pracovníci Prev-Centrum, z.ú. jsou seznámeni s postupem při vyřizování stížností.